7-11 Prosty Sposób Na Negatywne Emocje. Do Zastosowania Od Zaraz!

Jeśli przytłaczają cię negatywne emocje, to w tym filmie dowiesz się jak w prosty sposób zacząć je kontrolować. Potrzebujesz tylko kilku sekund, aby zmienić swój stan emocjonalny i aby poczuć się lepiej we własnej skórze.

Witam cię serdecznie z tej strony Robert Oliński. Bardzo często negatywne emocje i destrukcyjne formy myślenia wpływają na to jak reagujesz na otoczenie i na zaistniałe sytuacje w życiu osobistym i zawodowym. Negatywne emocje, wywołują powiązane z nim nieświadome zachowania i działanie lub też jego brak.

Działanie, które zostaje podjęte na podstawie negatywnych emocji z reguły jest dla ciebie niekorzystne i wpływa negatywnie na wiele aspektów twojej codzienności. Tam gdzie pojawiają się negatywne emocje, włączają się podświadome programy, które mają doprowadzić do oddalenia od ciebie niebezpieczeństwa. Może być to niebezpieczeństwo zupełnie wyimaginowane. Obecnie nie goni cię tygrys lub lew na ulicy, ale pomimo tego twój umysł nieświadomy reaguje tak samo i włącza cały system reakcji walki lub ucieczki wewnątrz twojego organizmu, które mają zapewnić ci przetrwanie.

Kiedy ciało przygotowuje się nieświadomie do walki lub ucieczki, nawet podczas niemiłej rozmowy z przełożonym, przechodniem na ulicy lub podczas otrzymania mandatu, zaburzona zostaje możliwość kreatywnego i abstrakcyjnego myślenia. Włączają się wówczas podstawowe instynkty przetrwania.

Bodźców wywołujących stres i negatywne emocje może być mnóstwo i mogą one być różne dla każdej osoby. Tak samo różne są reakcje różnych osób, ponieważ każdy ma inną tolerancję stresową i w inny sposób sobie z nim radzi.
Na jednej osobie dana sytuacja nie wywoła żadnej reakcji emocjonalnie negatywnej, a dla drugie taka sama sytuacja będzie silnie destrukcyjna.

Teraz podam ci prosty sposób, który pomoże ci kontrolować świadomie twój stan emocjonalny i oddalić początki pojawiania się stresu, który zawsze jest przyczyną negatywnych działań i zachowań.

Otóż ta technika nazywa się 7/11. Jest to prosta technika oddechowa, którą możesz wykorzystać niemalże wszędzie, zupełnie niepostrzeżenie. Na samym początku musisz dostrzec pojawianie się negatywnej emocji, lub pierwszych oznak stresu. Następnie twoim zadaniem jest poczuć daną emocję w ciele i następnie przenieść twoją pełną koncentrację na twój brzuch.

Możesz to robić mając oczy otwarte lub zamknięte. Kiedy skoncentrujesz swoją uwagę na brzuchu, wciągnij powietrze przez nos powoli, licząc w myślach do siedmiu. Następnie wypuszczasz powietrze z płuc przez lekko uchylone usta, licząc w myślach do jedenastu. Czyli wdychając liczysz w myślach do siedmiu i wydychając liczysz do jedenastu.

Ale uwaga, musisz wciągać powietrze za pomocą przepony, nie płuc. Dlaczego nie płuc? Dlatego ponieważ wówczas kiedy wciągasz powietrze za pomocą płuc, jest to sygnał dla twojego organizmu, że zbliża się atak i musisz przygotować się do walki lub ucieczki. Kiedy oddychasz za pomocą przepony twoje ciało i system nerwowy automatycznie się rozluźnia i następuje proces odprężenia.

Jeśli nie wiesz jak oddychać przeponą, zrób teraz ze mną proste ćwiczenie. Połóż dłonie na brzuchu w okolicy pępka w taki sposób aby palce się ze sobą stykały. Następnie wciągnij powietrze uwypuklając brzuch to przodu w taki sposób aby pomiędzy palcami powstała przerwa. Wydychając brzuch powinien się zagłębić i twoje palce powinny na powrót się zetknąć. Poćwicz taki sposób oddychania kilka razy z palcami na brzuchu i po kilku chwilach stanie się to dla ciebie bardzo proste.

Taki sposób oddychania 7/11 jest techniką znaną ludzkości od wielu tysięcy lat i był rozpowszechniany we wszystkich kulturach świata. Obecnie łatwiej jest przepisać pacjentowi lek chemiczny niż nauczyć go wykorzystywać naturalne zdolności własnego organizmu.

Ok, zróbmy teraz to ćwiczenie razem. Powolny wdech przez nos jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem i teraz powolny wydech ustami jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć, jedenaście.

I jeszcze raz… Powolny wdech przez nos jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem i teraz powolny wydech ustami jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć, jedenaście.

Jeśli tylko poczujesz, że coś jest nie tak z twoimi emocjami zastosuj takie oddychanie tyle razy ile będzie to w danej sytuacji potrzebne. Taki sposób oddychania może z początku być dla ciebie dziwny i niekomfortowy, ale to tylko potwierdza jak bardzo twój organizm przebywał w stanie napięcia.

Stosuj to proste ćwiczenie zawsze kiedy chcesz przywrócić swoją stabilność emocjonalną i powrócić do kreatywnego sposobu myślenia i funkcjonowania. Jest to bardzo prosta ale jednocześnie potężna technika, która pozwoli ci na odzyskanie równowagi emocjonalnej, która będzie objawiać się między innymi lepszymi decyzjami i działaniem w domu i pracy.

To wszystko w tym odcinku. Dziękuję za twój czas i życzę ci powodzenia w zmianie twoich zachowań na pozytywne i pełne wiary w twoje własne możliwości.

Pozdrawiam,

Robert Oliński

Pozostaw swój komentarz

Leave A Response

* Denotes Required Field